עמוד הבית אודותינו חניונים וחניה פרויקטים מכרזים וחוזים חדשות צור קשר
  ‹‹ חזרה לדף הפרויקטים  
חניונים
 בוגרשוב- גני ילדים, טיפת חלב, מעונות יום ובניית חניון תת"ק 
 מתחם התרבות 
 חניון גבעון - מופעל ע"י חברת חניוני תל אביב 
 חניון רוטשילד (קצה השדרה)  
 חניון תת-קרקעי הברזל 

מתחם התרבות

הפרויקט ממוקם בלב איזור התרבות של העיר ונועד לשרת את באי תיאטרון "הבימה" ובאי היכל התרבות ולהקל את מצוקות הדיירים באזור.

הפרויקט כלל חמישה מרכיבים עיקריים:
- חניון ציבורי תת קרקעי עבור 997 כלי רכב ב- 4 מפלסי חנייה
- פיתוח כיכר ייחודית בתכנונו ובעיצובו של האמן דני קרוון מעל שטח החניון. מטרת תכנון הכיכר הינה להעניק לעיר כיכר תרבות מרכזית לשימוש הולכי הרגל ורוכבי האופניים ובכך ליצור נקודת מפגש ורצף בין שלוש שדרות מרכזיות בעיר, שדרות רוטשילד, שדרות בן ציון ושדרות ח"ן.
- שימור ושיפוץ גן יעקב ההיסטורי.
- שדרוג תשתיות תת קרקעיות ושיפוץ הרחובות מסביב לכיכר.
- הקמת מעטפת לאולם תת-קרקעי בסמוך להיכל התרבות, לטובת חזרות של התזמורת הפילהרמונית.

 

חניון התרבות
החניון הוא בן 4 קומות ובו 997 מקומות חנייה. הגישה לכלי הרכב תהיה מ-4 כניסות/יציאות הממוקמות ברחובות ההיקפיים: 2 רמפות, אחת לכניסה והשנייה ליציאה ברחוב הוברמן ו- 2 רמפות, אחת לכניסה והשנייה ליציאה ברחוב  תרס"ט. באירועים עם הרבה קהל בהיכל התרבות או בתיאטרון הבימה, ניתן לשנות באופן ורסטילי כיווני הרמפות כדי לאפשר כניסה מוגברת לפני האירוע ויציאה מוגברת לאחריו.  הגישה להולכי רגל אל החניון וממנו מתאפשרת דרך 2 פירי מדרגות בצד המזרחי שלו ובהם 2 מעליות משוכללות בכל אחד. המעליות תעצורנה בכל קומה וכן במפלס הכיכר העליונה. בנוסף תהיה גישה ב- 2 מערכות דרגנועים בצידו המערבי של החניון, המלווים בכל 4 קומותיו את מהלכי המדרגות החגיגיות המתנקזות אל הכיכר וממנה. בחניון קיים מקלט ציבורי בשטח 1,000 מ"ר בכל קומה לעת הצורך. החניון המשוכלל כולל מערכות לנוחות המשתמשים ולחסכון בזמן הכוללות:
מערכת אלקטרונית להכוונת רכב למקום חנייה פנוי (מערכת אדום/ירוק).
- מערכת זיהוי כלי רכב עפ"י מספר לוחית זיהוי, לאפשר כניסה ויציאה מהירה לחונים על ידי פתיחה אוטומטית של המחסום.
- שילוט הכוונה אלקטרוני בצבעים בולטים לכיוון יציאות החניון.
- תשלום נוח ויעיל באמצעות מכונות תשלום אוטומטיות (שטרות, מטבעות, כרטיס אשראי) המוצבות בלובאיי החניון וגם בסמוך לתיאטרון הבימה ולהיכל התרבות.
- אפשרות ליצירת קשר עם חדר הבקרה של בחניון המאוייש 24 שעות, 364 ימים בשנה, באמצעות עמדות אינטרקום המוצבות בעמדות התשלום, במעליות, בחדרי מדרגות החירום ובמחסומי הכניסה.
- אבטחת החניון 24 שעות ביממה על ידי מצלמות טלויזיה במעגל סגור.
- תאורה חזקה ומבוקרת על ידי מערכת בקרה משוכללת.
- קליטה מלאה לכל רשתות הטלפון הסלולרי בכל קומות החניון התת קרקעי ובתוך המעליות.
- איזור חנייה מוגבל למנויים על בסיס מקום חנייה קבוע.
- חנייה למנויים על בסיס מקום פנוי בשאר החניון.
- שירותים ברמת אסטטיקה גבוהה, מאובזרים במיטב החידושים.
- מוסיקת רקע בחניון ובמעליות.
- מערכת כריזה למסירת הודעות שונות (כגון ארוע בטיחותי או כיו"ב).

גן יעקב
עבודות השימור שבוצעו כחלק מפרויקט מתחם התרבות והן נחשבות לעבודות השימור הגדולות ביותר אשר שבוצעו לאחרונה בעיר תל אביב-יפו ובמסגרתן בוצע תכנון מחדש ושיקומו של הגן הנחשב לאחת מפנינות החן של העיר. במסגרת עבודות השימור והפיתוח שתוכננו על ידי האדריכלית ליטל סמוק, שוחזרו ושופצו בין היתר הפרגולות ומבנה החנויות בשדרות תרס"ט, תוקנו וחוזקו עמודי הבטון, הותקנה תאורה חדשה והוסרו תוספות בנייה פולשניות.  
גן יעקב, הנקרא על שם יעקב סוראסקי, תוכנן במקור על ידי האדריכל יעקב רכטר בשיתוף הגנן העירוני, אברהם קרוון ונפתח בשנת 1965. הגן הניצב על גבעה, שנמצאה ליד בית תיאטרון הבימה לפני הקמת היכל התרבות, נבנה בשלושה מפלסים המחוברים ביניהם בגשרים על מנת לשמור על עצי השקמה העתיקים ובמטרה להגדיל את שטחו. על מנת להגן ולשמור על העצים, בוצעו עבודות לחיזוק השורשים והענפים, ונעשה שימוש בחומר מילוי מיוחד על מנת למלא את גזע העץ אשר נעשה חלול במהלך מאות השנים. בנוסף, התבצעו עבודות לחיזוק השורשים והענפים.
לצורך רענון והשלמת מראה הגן, שוחזרו הערוגות המקוריות ובהן נשתלה חלק מהצמחייה המקורית משנות ה-60, כולל צמח ה"וויסטיריה הסינית" בעלת אשכולות הפרחים הסגולים. בנוסף, בוצע חידוש השדרות שמסביב לגן, שינוי משמעותי אשר בא לאפשר מעבר חופשי להולכי רגל דרך הגן לשדרות ח"ן ולשד` רוטשילד ובכך להפוך את הגן לחלק אינטגראלי מהיכל התרבות. כמו כן בוצעה מעלית ציבורית שמאפשרת ביקור של אנשים בעלי מוגבלויות בקומה העליונה של הגן. קורות ועמודי בטון שבגן שופצו בעזרת בעלי מלאכה מהטובים בארץ ובשיטות חדשניות שנתנו לבטון ולטיח את המראה המקורי הייחודי שלא ניתן לראות כדוגמתו בימינו. הגן הפך למקום פתוח ומזמין ופחות חבוי ונסתר מכפי שהוא היה במהלך שנים רבות.
העבודות בגן הסתיימו והוא פתוח להנאת הציבור.
הגן מתוחזק ומןפעל על ידי מינהלת המתחם מטעם "אחוזות החוף".
בחודשים הקרובים מתוכנן להיסגר חלק קטן מהגן באזור המזרחי שלו לטובת ביצוע עבודות שיפוץ ב"היכל התרבות".


    לפרטים אודות רכישת מנוי בחניון התרבות לחץ כאן

  
לחץ על הסרטון להדמיית הפרויקט

כיכר התרבות
הכיכר נפרסת מצפון לשדרות רוטשילד ורחוב מרמורק. במזרחה רחוב הוברמן, בצפונה חזית היכל התרבות וגן יעקב ובמערבה תאטרון הבימה.
יש סימביוזה מלאה בין התכנון האדריכלי של חניון התרבות התת קרקעי לעיצובה של הכיכר העליונה והם משלימים זה את זה. תשומת לב מיוחדת ניתנה לקשר בין הכיכר לחזית היכל התרבות ותאטרון הבימה.
הכיכר תספק חוויה תרבותית למבקר בה משום שהיא שוכנת בלב ליבה של היצירה התיאטרונית והמוזיקלית של העיר והארץ כולה. הרעיון העומד מאחורי יצירת הכיכר היא ליצור פסל גן אורבאני – יצירת אמנות. העירייה פנתה לפסל דני קרוון שיעצב את הכיכר בכדי ליצור כיכר שתציג תרבות ואסטטיקה. עבודותיו של קרוון מוצגות בערים רבות ברחבי העולם והוא אמן בעל שם בין-לאומי.
הכיכר מצדיעה לתל אביב הקטנה ומייצגת אלמנטי נוף וצמחייה שהיו באזור הכיכר בטרם התפתחה העיר וניבנו במקום מבנים. הכיכר תספר את סיפורה של העיר תל אביב דרך שימוש בחומרים בעלי זיקה היסטורית .
כיכר התרבות נבנתה מעל החניון התת קרקעי למאות כלי רכב וכך לצד האסטטי והאמנותי של הכיכר יחברו אלמנטים שימושיים פרקטיים שהיה צורך לשלבם בתכנון, כדוגמת כניסות ויציאות של רכבים ודרגנועים ומעליות לשימוש הקהל. אלמנטים אלה הפכו לחלק אינטגרלי של הכיכר.
כדי להתגבר על הבניינים הגבוהים שבצידה המזרחי של הכיכר, לאורך רחוב הוברמן, הוקמה שורה של שערים שמחברים את מבואות הכניסה והיציאה מהחניון התת-קרקעי עם הכיכר. השערים יוצרים צורה של גוף אחד ויכוסו בקיץ ביריעת בד שתצל על היושבים תחתיהם. בין השערים ורמפות הכניסה לחניון נטעה שורת ברושים, שמפרידה את הכיכר משאון רחוב הוברמן ומנציחה את הברושים שהיו במקום ונעקרו.
בצידה המזרחי של הכיכר הוקמו שלוש במות מבטון לבן מחופות עץ גושני למפגשים ספונטנים.
על גבעה בפינה הדרום מזרחית, נטע עץ שקמה גדול. ניתן לעלות ולשבת לצד גזע העץ ולהשקיף על הכיכר מלמעלה.
ממזרח לגבעת השקמה, תחת עצי הצאלון, מותקנים שולחנות וספסלים שמאפשרים ישיבת באי הכיכר לאתנחתא, או למשחק דמקה, שחמט או שש בש בלוחות המשחק מאבן הנעוצים על גבי שולחנות הבטון.
פסל "התרוממות" בעל שלושת העיגולים של האומן מנחם קדישמן נשאר במקומו ומדגיש את הקשר שבין שדרות רוטשילד ושדרות ח"ן לכיכר. בנוסף ניטעה שורת עצי סיגלון לאורך חזית בניין תיאטרון הבימה עד לגן יעקב, וגם היא תדגיש את הקשר שבין השדרות.
הכיכר מוארת בלילה על ידי עמודי תאורה, גופי תאורה שמגדירים אלמנטים בכיכר ובאמצעות פתחים ברצפת הכיכר – תקרת החניון (סקיילייט). מפתחים אלה יחדור אור יום לחניה ובלילה אור החניון יאיר את העצים ואת הכיכר. האפשרות בפני העוברים והשבים להציץ אל בטן החניון ולראות את הדרגנועים עולים ויורדים מוסיפה את מימד העומק לכיכר.
לבאים משדרות רוטשילד מתגלה הכיכר במלוא הדרה. לזווית ראייה זו חשיבות רבה ומהלך ההתקרבות לכיכר הוא מהלך משמעותי. חלקיה של הכיכר הולכים ונגלים לעיני הצופה עם התקדמותו לעברה, התמונה היא תמונת פסיפס ענקית פשוטה בצורותיה שצבעיה הם צבעי החולות.
במרכז ולאורך הכיכר קיים שטח מלבני גדול, שקוע, שמאפשר פינות ישיבה. במרכז המלבן נמצא גן זעיר בחלוקה גאומטרית. בחלקו הדרומי "גן חולות" של צמחיית דיונות, במרכזו מטע עצי אגס ובחלקו הצפוני גן פרחים עונתיים צבעוניים בעיצוב מדוייק שיחזור על עצמו במשך עונות השנה. העצים מסמנים את עונות השנה – נשירות בחורף, פורחות באביב ומכוסות עלים בקיץ והם האטרקציה של הרחבה. בגן השקוע ניתן לשבת ולשמוע מוסיקת רקע בעוצמת רעש נמוכה מאוד.
בהמשך לגן נבנתה בריכת מים המשקפת את הסביבה.
הגינה במרכז הכיכר תאפשר התכנסויות קטנות להצגת מופעי רחוב, לקונצרטים קטנים ולריקודים.
במהלך ביצוע הכיכר, ניתן דגש על טיב החומרים מהם תבנה הכיכר,כושר הישרדותם ודרך הטיפול בצמחייה, בכדי לדייק בביצוע הפסיפס.
העבודות בכיכר לקראת סיום וכעת מבצעים תיקונים אחרונים בריצוף.
מינהל המתחם מטעם אחוזות החוף נותנת חשיבות רבה לתחזוקת הכיכר ולשמירה על צביונה המיוחד.

רחובות היקפיים למתחם התרבות
סביב המתחם בוצעו עבודות לשיפוץ ושדרוג הרחובות המקיפים את הכיכר.
הרחובות שנכללו בפרויקט הם: רחוב דיזנגוף בקטע בין אבן גבירול לרח` תרס"ט, רח` תרס"ט בקטע בין רח` דיזנגוף לשד` בן ציון, רחוב מרמורק בקטע ביו אבן גבירול לרח` הוברמן, רח` כיכר הבימה בקטע בין רח` הוברמן לרח` תרס"ט, רח` הוברמן לכל אורכו בין רח` מרמורק לרח` דיזנגוף.
העבודות כללו החלפת תשתיות החשמל, מים, ביוב, ניקוז ותקשורת, החלפת תאורת הרחוב ובכלל זה הטמנת הרשת לתת קרקעית, רמזורים חדשים, שלטי הכוונה ותמרור, ריהוט רחוב, אשפתונים, עצים, מדרכות, שביל אופניים, מתקני אופניים וכו`.
בתום העבודות, בוצע קירצוף הכבישים וציפויים מחדש על ידי אספלט מיוחד בולע רעש.
במסגרת העבודות, בוצעה פנייה חדשה לבאים מערבה מרחוב מרמורק, שמאלה (דרומה) לכיוון שד` רוטשילד.

 


כל הזכויות שמורות © לחברת אחוזות החוף, גרשון שץ גגה 6 תל-אביב יפו, טלפון: 03-7610300 פקס: 03-7610333
האתר מספק מידע כללי בלבד ואין אחוזות החוף בע"מ מתחייבת בדבר נכונות המידע, העשוי להשתנות מעת לעת.
אין באמור באתר זה כדי לחייב את חברת אחוזות החוף בע"מ | תקנון האתר | מדיניות הגנת פרטיות
בניית אתרים   Created by FREE BRUSH.NET


חזרה למעלה

חזרה למעלה