עמוד הבית אודותינו חניונים וחניה פרויקטים מכרזים וחוזים חדשות צור קשר
  חדשות ומבזקים  

הושק הרחוב התת-קרקעי הראשון בישראל

01.12.2014

רשות מקרקעי ישראל ועיריית תל אביב – יפו: 
הושק הרחוב התת קרקעי הראשון בישראל 
נפתח שלב א` של דרך לובה אליאב מתחת למתחם שרונה *הרחוב מקיף את מתחם שרונה *מאפשר הקלה בעומסי התנועה באזור 

ביום שני 1.12.14 ט כסלו תשע"ה, נפתח לתנועה החלק הראשון של דרך לובה אליאב. מדובר במקטע שהכניסה אליו היא לכיוון מערב ברחוב קפלן, והיציאה היא לכיוון מזרח על אותו רחוב. מקטע זה מאפשר כניסה לחניון קריית הממשלה ביתר קלות, דבר אשר יקל על מצוקת החניה של הבאים למתחם שרונה. הדרך תוביל לכ-10 חניונים של בנייני מגורים ומשרדים, המכילים כ-10,000 מקומות חנייה, מתוכם 30% מיועדים לשימוש הציבור. אורך הדרך כ 1500 מ`, רוחבה כ- 12-15 מ`, וגובהה כ- 4.85 מ`.

הדרך התת קרקעית בנויה כרחוב עירוני המכיל את כל המערכות הנדרשות לתפעולו. הדרך הינה באחריות עיריית תל-אביב – יפו ותופעל באמצעות חברת "אחוזות החוף". בסה"כ מתוכננות 7 כניסות ויציאות מהרחוב התת קרקעי אל הרחובות המקיפים. 

פיתוח כל המתחם הינו פרי מיזם משותף של רשות מקרקעי ישראל ועיריית תל-אביב –יפו. רשות מקרקעי ישראל תכננה את מתחם דרום הקריה ושיווקה אותו ליזמים. למעשה פרויקט דרום הקריה משתרע על שטח של כ- 190 דונם במרכז העיר תל אביב בין הרחובות קפלן, דרך בגין, חשמונאים/הארבעה ולאונרדו דה וינצ`י, וכולל בנייה של 500,000 מ"ר שטח עיקרי שהם כ- 1.2 מליון מ"ר שטח בנוי ברוטו בשתי טבעות בניינים. במרכזם פארק בשטח של כ- 40 דונם. בטבעת הפנימית נבנו מגדלי מגורים עם 648 יח"ד מעל מסחר ומשרדים, 20-30 קומות, סה"כ כ- 90,000 מ"ר שטחים עיקריים. בטבעת החיצונית מגדלי משרדים ומעל מסחר כ- 370,000 מ"ר שטחים עיקריים, ובית מלון בהיקף של 800 חדרים, כ- 40,000 מ"ר – עד 40 קומות.

בפרויקט בתחום הפארק נמצאים 37 מבנים לשימור מהתקופה הטמפלרית. 27 מבנים השייכים לשני יזמים ושופצו לשימור על ידם, ומשמשים כשטחים מסחריים : גלריות, חנויות יוקרה ומסעדות. 6 מבנים שייכים לעיריית תל אביב יפו ומיועדים לשימושים ציבוריים: מרכז מבקרים, שלוחת הטכניון, בית הבד וכו`. 4 מבנים נוספים משולבים במגרשי יזמי המגדלים וישופצו במסגרתם.

בפרויקט אין כבישים עיליים והגישה אל החניונים במבני היזמים נעשית דרך כביש תת קרקעי – הדרך התת קרקעית הנפתחת היום והיא דרך ייחודית מסוגה בארץ.

הקטע הראשון שנפתח לתנועה, עובר תחת שצ"פ (שטח ציבורי פתוח) ובוצע כולו על ידי רשות מקרקעי ישראל. שאר חלקי הדרך עוברים מתחת לבנייני המגורים והמשרדים והם יבוצעו על ידי היזמים, שיבנו את המעטפת ורשות מקרקעי ישראל תזווד את המקטעים הללו במערכות משוכללות. לפני כשבוע מסרה רשות מקרקעי ישראל המחלק הראשון של הדרך התת קרקעית לאחריותה וניהולה של עיריית תל אביב - יפו.

מנהל רמ"י בנצי ליברמן אמר: "שיתוף הפעולה האסטרטגי עם עיריית תל אביב- יפו משנה את מפת הנדל"ן בלב אזורי הביקוש. שיתוף הפעולה הזה הוא בהמשך לשיתוף הפעולה הקודם במסגרת הסכם הקו הירוק לרכבת הקלה בתל אביב, שיניב אלפי יח"ד בעיר המבוקשת ביותר בישראל וישפר באורח דרמטי את המערך התחבורתי שלה. רק שילוב ידיים של השלטון המקומי עם השלטון הארצי יבטיח פיתוח מואץ ומוצלח של ערי ישראל לטובת התושבים". 

סגנית ראש עיריית תל-אביב – יפו ומחזיקת תיק התחבורה מיטל להבי: "מדובר בפרויקט הנדסי מורכב באיזור שבו מתווספים מאות אלפי מטרים בנויים לעיר, ובמהותו מוריד את תנועת כלי הרכב למפלס תת הקרקע ומפנה את הרחובות לטובת אנשים והולכי רגל. ניתן לברך על פרויקט כזה שהוא ראשון מסוגו בעיר ובעיקר על שיתוף הפעולה בין גורמים רבים שאיפשר את תכנונו וביצועו". 

הדרך מוקמת בשלבים על ידי היזמים הפרטיים המקימים את מגדלי רבי הקומות בשרונה. תכנון הדרך נעשה על ידי צוות המתכננים של התב"ע ונמסר כהנחיה ללא יכולת שינוי לכל יזם הרוכש מגרש במתחם. בסמיכות לדרך התת קרקעית הוקם מרכז בקרה ושליטה, אשר ירכז את הניהול, הבקרה, השליטה, ההפעלה, האחזקה והתפעול של הדרך התת קרקעית ושל השטחים הציבוריים העיליים בפרויקט. השלב הבא של הדרך צפוי להיפתח לציבור במרץ 2015, ויכלול את המקטע הדרומי ובו הכניסות למגדלים הקיימים, מילניום, פלטינום והתיכון, יחד עם מגדלי גינדי החדשים.

מערכות שהותקנו לאורך הרחוב :
מערכת אוורור – מערכת האוורור של הדרך מיועדת לשתי מטרות עיקריות: אוורור גזי הפליטה של כלי הרכב והוצאת עשן במקרה שריפה. המערכת מתבססת על עיקרון של פליטת האוויר בגגות המגדלים הפרטיים (דרך פירי אוורור), באמצעות מפוחים הממוקמים לאורך המנהרה בדרך התת קרקעית ובחדרי המכונות. המערכת פועלת באופן אוטומטי ע"י מערכת לגילוי אש ועשן, או באופן ידני.

מערכת כיבוי אש מתקדמת

גנראטורים – בדרך התת קרקעית יהיו 4 חדרי גנראטור שייתנו מענה במקרה של הפסקת חשמל לכל מערכות הבטיחות והחירום.

מערכת בטחון –כוללת בין היתר: בקרת כניסה לרכב והולכי רגל, טלוויזיה במעגל סגור לצפייה, מערכת התראה על גילוי פריצה/מצוקה (אזעקה), אינטרקום, מחסומים ועמדות בידוק לכלי רכב חשודים.

מערכת המים –כוללת: מערכת כיבוי אש אוטומטית, מערכת כיבוי באמצעות הידרנטים, מאגר מים וחדר משאבות , אספקת מים למרכז הבקרה ולחדרי המכונות.

מערכת ניקוז – מערכת הניקוז של הדרך התת קרקעית נותנת מענה לסילוק מי גשם חיצוניים, אשר יגיעו אל הדרך התת קרקעית דרך רמפות החיבור אל הכבישים ההיקפיים, ולסילוק מים במקרה של הצפה כתוצאה מהפעלת מערכת המתזים או ההידרנטים.

מערכת הרחקת מכרסמים ועטלפים הפועלת על גלי קול – מערכת המותקנת במעברי השירות, לוחות החשמל ובחדרי המכונות על מנת להרחיק מכרסמים ולמנוע פגיעה במערכות.


כל הזכויות שמורות © לחברת אחוזות החוף, גרשון שץ גגה 6 תל-אביב יפו, טלפון: 03-7610300 פקס: 03-7610333
האתר מספק מידע כללי בלבד ואין אחוזות החוף בע"מ מתחייבת בדבר נכונות המידע, העשוי להשתנות מעת לעת.
אין באמור באתר זה כדי לחייב את חברת אחוזות החוף בע"מ | תקנון האתר | מדיניות הגנת פרטיות
בניית אתרים   Created by FREE BRUSH.NET


חזרה למעלה

חזרה למעלה